قالب وبلاگ

دلیل احتمالی مشکل اتصال به یاهو مسنجر
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

دلیل احتمالی مشکل اتصال به یاهو مسنجر

اخیراً کاربران ایرانی جهت وصل شدن به یاهو مسنجر دچار مشکل شده اند و با پیغام خطایی مواجه می شوند. دلائل مختلفی بیان شده است که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود.

۱/ عده ای مشکل را DNS های مخابرات بیان کرده اند. از اینکه بروز رسانی DNS مخابرات و ISP های ایرانی مشکل دارند شکی در آن نیست. باور ندارید از صاحبان سایت ها و کسانی که سایت شان را جابجا کرده اند بپرسید. بعضاً به خاطر مشکل DNS سایت های معروفی به مدت یک هفته از دسترس خارج بوده اند که کسی پاسخگو نیست.

کمی درباره DNS بدانید. فضاهای اینترنتی بووسیله IP از هم تفکیک می شوند ولی برای آسان کردن این امر از نام (domain) به جای IP استفاده می شود و بوسیله DNS این نام ها را به IP ها متصل می کنند. حال زمانی که شما می خواهید از طریق پورت ۵۰۵۰ به سرور مسنجر متصل شوید، در صورت داشتن مشکل DNS برنامه قادر به شناسایی سرور یاهو نیست پست با خطا روبرو می شوید. اما در صورت مشکل DNS می توانید DNS خود را به DNS معروف ۴/۲/۲/۴ تغییر دهید. که البته با این تغییر یاهو مسنجر دوباره مشکل دارد. پس این مشکل مربوط به DNS نیست.

۲/ عده ای بیان می کنند که مخابرات دارد نرم افزارهای ف ی ل ت ر ی ن گ جدید را آزمایش می کند که یاهو مسنجر را ببندد. این نرم افزار حداقل ۳ سال گذشته نوشته شده و دیگر نیازی به امتحان آن نیست و اگر اینطور است باید همه نتوانیم وصل شوید.

۳/ یاهو مشکل دارد. نه یاهو مشکل ندارد. اگر ف ی ل ت ر شکن یا VPN داشته باشید و همان موقع امتحان کنید می بینید که قادرید به مسنجر وصل شوید. پس یاهو مشکل ندارد.

۴/ مشکل از ISP هاست. آره ممکن است cache سرویس دهنده اینترنت پر شده باشد و یاهو برای وصل شدن به سرورش با خطا روبرو شود. اما آیا یک دفعه این مشکل خودش را نشان داد. بهرحال در صورت عدم تنظیم بودن ISP ها این مشکل بروز می دهد. ولی دلیل واقعی این نیست.

۵/ هکر ها. به نظر من دلیل اصلی وصل نشدن کاربران ایرانی هکرها هستند. آنها با استفاده از IP های شما اقدام به بوت کردن می کنند. که باعث می شود سرور یاهو برای مدت زمانی دسترسی آنها را به سرورش محدود کند. این محدودیت بصورت اتوماتیک آزاد می شود. ولی خوب چون نرم افزار های بوت و ارسال تبلیغات غیر مجاز بصورت اتوماتیک فعال می شوند، شما هم دوباره بعد از مدتی محدود می شوید.

حال باید کسانی که با IP اختصاصی به اینترنت وصل می شوند کامپیوترشان را با نرم افزارهای ضد ویروس و امنیتی اینترنتی بررسی و از وجود آنها پاک کنند. ISP ها هم باید همین کار را انجام دهند. ضمناً به cache سرور هم توجه داشته باشند. پر شدن cache سرور باعث کندی و اختلال می شود.

امضاء
مارمولک شبکه سی فون

پی نوشت؛

این مشکل فقط مربوط به کاربران ایرانی نیست بلکه خیلی جاها هم این مشکل را دارند و از آن گله می کنند. ممکن است بخاطر بالا رفتن امنیت سرور یاهو و مبارزه جدی تر با بوتر ها در یاهو باشد که نتیجه این سخت گیری ایجاد مشکل در وصل شدن به سرور یاهوست. البته بعضاً ادعا می کنند که همان موقع هم قادر به اتصال به مسنجرهای دیگر نمی باشند که اگر اینطور باشد، مشکل باید یکی از موارد ۱ تا ۴ باشد.

تکمیلی؛
عده ای تعویض مسنجر و استفاده از نسخه های قدیمی تر را پیشنهاد داده اند. جالب اینکه این روش برای بعضی ها جواب داده است.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1663
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
hadi در تاریخ : 1392/3/17/5 - - گفته است :
با سلام چند ماهی است من نمیتوانم با یاهو مسنجر با چت بروم اصلا آن گزینه را که انتخاب میکردی چت باز میشد الان توی منو نیست ممنون میشوم راهنمایی کنید با تشکر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: